getfitdontquit

Av Sandra Wiklund - 2 januari 2016 13:59

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8903695062"

Av Sandra Wiklund - 6 december 2015 19:51

Just nu befinner jag mig i Björnrike tillsammans med min dotter. Det är distriktsläger för U12-U14
Första gången vi är på slalomläger, och det är verkligen jätte kul. Jag bor tillsammans med 5 u12 tjejer och är stugansvarig fixar med mat osv.

Dagarna består av två pass på skidor, 3 timmar på förmiddagen och tre timmar på eftermiddagen, så ni må tro att det är hårdkörning.
Men så roligt att se hur kul dom har tillsammans. I morgon är sista dagen och sen åker vi hemåt. Blir till att packa ur bilen och packa om för på torsdag kväll åker vi vidare mot Hemavan för klubbläger med Skule AK.

Av Sandra Wiklund - 17 september 2015 08:11

Nu har halva september passerat och jag har kommit in i en höst trötthet som jag aldrig tidigare känt. Mår sjukt bra m familjen min älskade man o barnen. Men får inte det flyt i träningen som jag tidigare haft. Kan delvis bero på att vi skaffat en häst till och att den mesta fritiden spenderas i stallet tillsammans m Stina o maken.

Sprang i måndags o det gick tungt men bara att nöta på o hitta tillbaka till känslan.

Nästa vecka åker jag till Kroatien m jobbet på konferens ska bli superkul o härligt att få belöning för ett bra jobb o det motiverar att fortsätta mot toppen.

Igår åkte Per till norrfällsviken med sin grupp på jobbet för två dagars utbildning o jag längtar så efter honom. Det är bra att längta har jag hört att det stärker relationen.
Men i kväll får jag krama honom igen o det ska bli underbart. Min trygghet min stöttepelare.

Torsdag är det och snart helg, tyvärr så jobbar Per i helgen m jag o barnen ska bara ta dt lugnt eventuellt en tur till stan skulle behöva fynda skor till resan. Hoppas verkligen att Split bjuder på sol:)

Stina på sin ponny Safir

Av Sandra Wiklund - 19 juli 2015 17:03

Nu njuter jag av varje dag tillsammans med familjen. Vi har äntligen semester, första veckan så har vi bara varit hemma, vädret har varit växlande men vi har iaf tränat en del cyklat o gymmat, varit på utflykt med Stinas gudmor o hennes barn, varit barnvakt, spelat minigolf o badat med fina vänner osv.
Nu är vi på väg ner mot Småland för att ha en härlig vecka tillsammans med fina vänner.

Av Sandra Wiklund - 10 juli 2015 20:59

Idag har jag testat något jag inte gjort förut, cyklade tillsammans m älsklingen o det blev 2.3mil totalt o jävlar vad jobbigt det var men säkert sjukt bra träning. Så nu ska det köpas cykel så vi kan träna mer. Blir en bra variation till övrig träning.

Igår var vi på gymmet och jag körde bröst biceps och mage ett riktigt skönt pass.
I morgon är tanken löpning ska bli kul o se hur benen känns efter cyklingen.

Nu är det bara ett arbetspass kvar o det är på söndag sen är det semester två veckor. Ska bli helt underbart.

Av Sandra Wiklund - 8 juli 2015 21:22

Onsdag och aldrig har veckan känts så lång men det är bara för att jag går på semester på söndag. Egentligen på fredag men har tagit på mig några extra helgpass i sommar.
Efter jobbet idag åkte jag hem o fixade middag till familjen själv hade jag tagit en proteinshake vid 14 och laddade för backintervaller med min fina kusindotter Matilda.
Vi möttes på gymmet sen sprang vi en sväng för att värma upp och sedan började helvetet :) alltid vidrigt under men en underbar känsla efter. Matilda är som en Pt hon får ur det allra bästa ur mig o jag tar i fast jag har spykänsla i munnen o går som om jag vore i fyllan. Men det betyder att jag gett allt.
Sätrabacken helvetesbacken. Jag sprang 6 intervaller varje intervall tog mig ca 48sek
Sen kortade vi av intervallerna 4x20 sek ungefär och avslutade med 6x 10-12sek
Jagade Matilda o det var bra det gjorde susen. Efter passet joggade vi för att få bort slagg ur kroppen. Åkte hem o käkade middag var super gott att få i sig torsk o broccoli barnen hade ätit upp all potatis. Nu laddar jag för morgondagen som kommer att bestå av gym bröst biceps o mage.
Ha det bäst.

Av Sandra Wiklund - 7 juli 2015 16:25

Mycket som hänt sen jag skrev sist, har varit trött o less men nu känner jag att allt är toppen. Det är för att jag o älsklingen äntligen jobbar samma skift så vi får äntligen ett familjeliv och det är vi så glada för.

Vi längtar efter semester sista veckan med jobb nu sen efterlängtad semester tillsammans med familjen.

Träningen har verkligen gått i perioder har kommit igång m löpningen igen o igår checkade jag in på gymmet igen. Och det var helt underbart, blev ett överkroppspass i sällskap av Matilda.
Nu sitter jag i frisörstolen och ha det bra, klippning och färgning av utväxt. Sen ska jag åka och hämta ut mina nya löparskor o hoppas jag kan ha dom.
Ska försöka uppdatera lite mer nu men bjuder på några bilder från dom senaste dagarna.

Av Sandra Wiklund - 25 april 2015 10:52

Efter att ha känt mig konstig i kroppen ett par veckor så kom den då tillslut, influensan:( kände på onsdag kväll att det var på gång började få ont i halsen, och blev sämre på natten med feber o snuva, bestämde mig för att vara hemma från jobbet på torsdag, första gången sedan januari 2014 som jag är hemma sjuk, sen på fredag blev det sämre då det bröt ut ordentligt med snuva slemhosta och feber, så nu ligger jag här nedbäddad av barnen i soffan, dricker massor av te, citronvatten och försöker få i mig bra mat. Första gången på länge som jag verkligen lyssnat på kroppen, den skriker vila och då ska den få det, och när jag är tillbaka i löparspåret och på gymmet så kommer jag att vara starkare än någonsin.

Tanken är fortfarande att jag ska vara med på Toughest i Umeå 16 maj, har inte anmält mig än eftersom jag dras med tennisarmbågen fortfarande, den vill inte ge med sig men jag går på behandling hos Muskelvärkstan 1ggr i veckan då hon kör laser och masserar. Känns som veckorna bara rusar i väg och förutom jobb och helgdagar i maj så ska även jag och maken iväg på belöningsresa med jobbet. Jag åker 19-25maj och Per åker 22-27 maj, kanske vi ses 1 dag där nere annars blir det 9 dagar utan varandra, vet inte hur jag ska överleva det.

Annat som hänt sen sist är att jag för 3e ggr i mitt liv sprungit mer än 8 km, och det var förra lördagen då jag o två ur tjejlöpgruppen sprang en runda som blev 12km, det tog 1,27 ingen tid att skryta med men ör glad att jag orkade, så nu vet jag att orken finns sen kan man alltid pressa tider osv, mitt mål är milen under 60 min då är jag nöjd.

I övrigt så förutom jobb så håller vi på med övervåningen och det jobbet går framåt, har börjat gipsa väggarna nu och elektrikern har varit här o kollat på hur mkt som ska göras. Sen väntar vi också på snickaren som ska göra klart resterande del av huset. Vi vill såklart resa också men ska bli så skönt och häftigt att få göra klart huset inne, sen är det massor som behöver göras utvändigt också, tex fasaden och en ny altan. Men man får dela upp det lite och vi vill hinna göra saker med barnen också. Till sommar blir det tex en semestertripp till Småland med våra fina vänner i stockholm.

Nu ska jag kurera mig med lite varm dryck :) på återseende.